به فروشگاه بزرگ سرزمین طرح خوش آمدید. از اینکه سایت ما را جهت خرید خود انتخاب نمودید سپاس گزاریم. مرجع طرح های اماده برای چاپ و تبلیغات با کیفیت بالا (کارت ویزیت ، پوستر و بنر ، فاکتور ، تراکت ، اگهی ترحیم ، بورشور و سایر طرح ها) فروش پکیج های کسب و کار اینترنتی ، کتاب ها و مقالات کمیاب ، برنامه های اموزشی و ... توجه: سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک می باشد، پس با خیال راحت و مطمئن خرید خود را انجام دهید. به علت بروز بودن سایت، از صفحات دیگر هم بازدید نمایید. سپاس (پشتیبانی سایت 24 ساعته برای کاربران آنلاین میباشد آیدی تلگرام@sarzaminshoop)

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 28
  • بازدید دیروز : 42
  • بازدید کل : 195438

آماده کردن فایل برای ارسال به چاپ (رسیدن به بهترین کیفیت )


آماده کردن فایل برای ارسال به چاپ (رسیدن به بهترین کیفیت )

آماده کردن فایل برای ارسال به چاپ (رسیدن به بهترین کیفیت )

با دانلود طرح لایه باز مورد علاقه خود از سایت سرزمین طرح از جمله طرح بنر ، لایه باز کارت ویزیت ،طرح لایه باز تراکت و … بر اساس تکنیک های مدرن روانشناسی طراحی و آماده استفاده گردیده است . و تمامی نکات زیر برای ساخت طرح لایه باز ، بر خواسته از تجربه گروه بزرگی از طراحان سایت سرزمین طرح می باشد.

در این مقاله تمامی مراحل بررسی مقدماتی و حرفه ای و همچنین آماده کردن  طرح لایه باز  قبل از ارسال به چاپ که باید در لایه باز اعمال گردد ، به طور کامل آموزش داده خواهد شد . با این ترفند ها برای چاپ طرح لایه باز  با بالاترین کیفیت نیازی به تسلط به تمامی بخش های واحد چاپ ندارید و شما فقط با انجام کارهای زیر و اعمال در لایه باز به بهترین کیفیت در چاپ خواهید رسید .

 

آماده کردن اصولی سند ( طرح لایه باز )  برای ارسال به چاپ

هنگام تهیه سند ( لایه باز ) برای خروجی فیلم ، زینک و چاپ همواره بایستی نکات مختلفی را رعایت کرد تا کار نهایی مطلوب تر و خطاها کمتر گردد :

  • استفاده از رجیستر
  • استفاده از نماد های رنگی
  • کنترل دقت عکس ها
  • مشخص کردن خط برش و تا
  • قرار دادن کارهایی با رنگ خوری یکسان در زیر هم
  • کنترل عکس ها از نظر CMYK بودن
  • کنترل وجود عکس ها در یک پوشه
  • کنترل رنگ ها از نظر CMYK بودن و درصد آن ها

 

  1. استفاده از رجیستر در طرح لایه باز

 رجیستر ، علامتی معمولا به شکل بعلاوه یا ضربدر است که درون یک دایره یا چهار ضلعی قرار می گیرد . اما اصولا هر خط نازکی که چهار رنگ باشد ( در کار چهار رنگ ) را می توان به عنوان رجیستر ، جهت کنترل روی هم خوردگی رنگ ها در طرح لایه باز استفاده کرد.

رجیستر در هنگام چاپ به چاپخانه کمک می کند تا روی هم خوردگی رنگ ها ( در لایه باز )  را با دقت و با استفاده از لوپ کنترل کند.

چاپچی ماهر قادر است بدون استفاده از رجیستری و از روی تصاویر چاپ شده بر اساس طرح لایه باز را کنترل نمائید . اما وجود رجیستر کار را سریع تر و دقیق تر خواهد کرد.

 

دانلود طرح لایه باز

 

  • استفاده از نماد های رنگی در لایه باز

 

علائم و نماد های رنگی که معمولا به صورت تن های صفر درصد تا ۱۰۰ درصد در بالا و پایین کار چاپی ( طرح لایه باز ) قرار می گیرد از مواردی هستند که وجودشان در سند ( لایه باز )  آماده چاپ ، کمک بسیار زیادی به دقت در رسیدن به رنگ ها ی اصلی می کند .

 

طرح بنر

 

معمولا چاپچی ها کنترل ترام ها موجود در علائم رنگی را به صورت چشمی یا با لوپ انجام می دهند ، اما درست تر و علمی تر استفاده از ابزاری به نام دانسیتومتر است. از این ترام های رنگی در تهیه طرح لایه باز نیز استفاده می شود .

 

طرح لایه باز

 

در کارهای چاپی ( طرح لایه باز ) گاهی دیده می شود که جدول رنگ را در هر جایی که فضایی کار اجازه دهد قرار می دهند اما بهترین محل قرار دادن جدول رنگ به موازات محور سیلندر چاپ یعنی در طول کاغذ چاپ است .

با دقت در این مسئله که در ماشین های چاپ مختلف تعداد متفاوتی شیر خروجی مرکب از مخزن وجود دارد بهترین حالت این است که در راستای هر دریچه (شیر مرکب ) یک ست کامل از چهار رنگ را قرار دهیم . در چنین حالتی چاپچی قادر است هر کدام از دریچه های رنگ خود را تحت کنترل داشته باشد.

 

  • کنترل دقت عکس ها در طرح لایه باز

کنترل دقت یا رزولیشن عکس های مورد استفاده در طرح لایه باز در نرم افزار های مانند فری هند ، ایلوستریتور و این دیزاین که تصاویر جدا از لایه باز اصلی قرار دارند ، می توان تصاویر الصاقی به طرح لایه باز را در نرم افزار فتوشاپ کنترل کرد و از دسترسی آن ها اطمینان حاصل نمود.

در نرم افزار corel Draw  نیز می توان خصوصیت تک تک عکس ها را در لایه باز کنترل کرد. این کار را می توان با راست کلیک کردن روی هر عکس و انتخاب properties انجام داد. چنانچه رزولیشن مشکل داشت ، در نرم افزار فتوشاپ تصویر مناسب را آماده و جایگزین تصویر مورد نظر در طرح لایه باز کنید

 

  • مشخص کردن خط برش و تا در لایه باز

در بسیاری از کارهای چاپی چون لایه باز کارت ویزیت ، لایه باز سربرگ ، جلد کتاب، صفحات داخلی کتاب و … لازم است که در تهیه سند لایه باز ، محل تا و برش را مشخص کنیم.

بدین ترتیب خطوط نازکی در حد ۰٫۱ میلیمتر در محل های مورد نظر لایه باز که برش و تا را نمایش می دهند ، قرار خواهیم داد . دقت نمائید که خوط برش و تا نبایستی در طرح لایه باز قرار گیرند بلکه با فاصله ای در بیرون آن جا داده شوند تا در اثر جابجایی در برش و تا در کار بعد از برش ، دیده نشوند.

 

دانلود طرح لایه باز

 

  • قرار دادن کارهایی با رنگ خوری یکسان در زیر هم ( طرح لایه باز )

نکته دیگری که بایستی در تهیه سند لایه باز  به آن دقت نمایید قراردادن طرح هایی با رنگ خوری یکسان در کنار هم می باشد.

اگر به ماشین چاپ افست توجه کنید، در می یابید که بالای مخزن مرکب در هر رنگ دریچه هایی وجود دارد   که در ماشین های مختلف تعداد آنها متفاوت است .

این دریچه ها که در بعضی از ماشین ها دستی و در بعضی دیگر از روی صفحه کنترل تنظیم می شوند ، میزان انتقال مرکب بر روی نورد های واسط را کنترل می کنند.

بدین ترتیب از سیلندرهای واسط به روی سیلندر زینک آب و مرکب مالیده می شود . بنابراین کنترل میزان انتقال مرکب و کم و زیاد کردن رنگ ها در محور سیلندر زینک مقدور می باشد .

به همین دلیل بهتر است طرح های لایه باز  با رنگ خوری یکسان را عمود بر راستای محور سیلندر در صفحه سند چید تا کنترل میزان رنگ آن امکان پذیر گردد.

 

طرح لایه باز

 

  • کنترل عکس ها از نظر CMYK بودن در طرح لایه باز

هنگامی که فایل نهایی طرح لایه باز خود را آماده می کنید ، وضعیت عکس های آن را کنترل نمایید. گاهی در اثر فراموشی ، عکس ها را بعد از اسکن کردن به داخل نرم افزار برداری چون corel Draw و Freehand ( طرح لایه باز) که وارد می کنید ، در این حالت عکس ها به شکل RGB منتقل شده اند .

بنابراین لازم است که عکس های طرح لایه باز نهایی خود را بررسی کرده ، چنانچه عکس RGB است ، آن را در Photoshop  تبدیل به CMYk کنید و دوباره به نرم افزار برداری خود منتقل نمائید .

 

  • کنترل وجود عکس ها در یک پوشه

 برای جلوگیری از خطاهایی که ممکن است هنگام خروجی از طرح لایه باز  ایجاد گردد، لازم است که با دقت وجود همه عکس های سند لایه باز خود را در یک جا کنترل نمایید .

گاهی در نرم افزار  Freehand که تصاویر جدای از فایل فری هندی قرار دارند اشکالاتی ایجاد می شود . برای مثال شما طرح لایه باز را آماده کرده اید که در آن از عکس های متعدد استفاده شده است ، چنانچه عکس های سندلایه باز را در پوشه های ( دایرکتوری های ) مختلف نگه داری کنید امکان آن وجود دارد که از اسامی مشابه در آنها استفاده شود .

بنابراین هنگامی که سند لایه باز را برای خروجی ارسال می نمائید ممکن است تصاویر با نام های مشابه در سند جابجا شده ، به همان شکل نیز خروجی تهیه گردد. گاهی وجود تنوع در عکس ها و شلوغی سند لایه باز باعث می شود  که خود طراح نیز متوجه جاجایی تصاویر نشود.

 

  • کنترل رنگ ها از نظر CMYK بودن و درصد آن ها در طرح لایه باز

رنگ های سند لایه باز خود را کنترل نمایید . گاهی بر اثر اشتباه رنگ به صورت RGB آماده است . در صورت وجود چنین مسئله ای رنگ مورد نظر را تبدیل به CMYK کرده و درصد ها را در آن کنترل نمایید.

 

 

  انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 514

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دوستان هر گونه مشکل در خرید یا فایل داشتین میتونید ایمیل بزنید

قبول انواع سفارشات طراحی ،چاپ و تبلیغات

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما